Toimitusehdot

Toimitusehdot

Täydelliset Fimeko Oy sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot

Fimeko Oy myy valokuvaustuotteita ja tarvikkeita täysi-ikäisille yksityishenkilöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja) sekä yrityksille ja organisaatioille (joista jäljempänä käytetään nimitystä yritysasiakas), jotka ostavat valokuvaustuotteita ammatilliseen käyttöön Suomeen.

Olemme sitoutuneet noudattamaan toiminnassamme Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja. Täydellisen rekisteririselosteen löydät tästä.

Tiivistelmä ehdoista, mukana 10 tärkeintä kohtaa:

1. Kaikki tuotteet ja hinnat löytyvät verkkohinnastostamme.

2. Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat.

3. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

4. Maksutapoina käteinen ja suomalaiset pankki- ja luottokortit.

5. Toimitustapoina nouto ja kaikki Postnordin toimitustavat.

6. Tuotteen takuuaika löytyy hinnastostamme ja ostokuitista.

7. Ostokuitti tai laskukopio tulee säilyttää takuuta tai virhevastuuta varten.

8. Tuotteilla 14 päivän palautusoikeus mikäli tuote on käyttämätön.

9. Kaikki takuukorjaukset ja palautukset myymäläämme toimitettuna.

10. Takuu tai virhevastuu ei kata mm. tuotteen virittämistä tai ohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja.

11. Omistusoikeus kaupan kohteeseen kuuluu myyjälle kunnes koko kauppahinta on maksettu, eikä velallisella ole oikeutta luovuttaa omaisuutta edelleen, liittää sitä muuhun omaisuuteen tai muutoin määrätä omaisuudesta omistajan tavoin.

 

Yksityiskohtaiset ehdot:

1. Tilaaminen

1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa

a) kuluttajana nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero tai puhelinnumerot.

b) yritysasiakkaana ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnnumero tai puhelinnumerot.

1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitussehtoihin, jotka koskevat toimituksia. Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät Fimeko Oy kotisivulla http://www.fimeko.fi/shop/terms_and_conditions.php.

1.3 Fimeko Oy asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja Fimeko Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille kuin tässä sopimuksessa mainituille osapuolille.

1.4 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. Fimeko Oy yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.fimeko.fi/yhteystiedot.htm.

1.5 Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti sähköpostilla.

1.6 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esim. huonosta saatavuudesta johtuen.

1.7 Fimeko Oy vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

1.8 Kaikki Fimeko Oy myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme tai paketin sisältöön myymälässä.

1.9 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa takaisin Fimekoon.

1.10 Selvissä tuotevirhetapauksissa Fimeko Oy voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

1.11 Fimeko Oy ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

1.12 Fimeko Oy varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

2. Hinnat

2.1 Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta ei kuljetusta.

2.2 Joidenkin tuotteiden yhteydessä tai kun tilauksen kokonaissumma ylittää määrätyn summan, on mahdollista saada ilmainen kuljetus tai alennettu kuljetus. Ostoskori huomioi tämän alennuksen automaattisesti. 

2.3 Ostoskori kertoo aina toimitustavan valitsemisen jälkeen toimituskulujen suuruuden.

2.4 Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain kotisivujemme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.

2.5 Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti. Mikäli hinta on laskenut, toimitamme automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla. Jos tuotteen hinta laskee, asiakkaan ei tarvitse peruuttaa tilausta ja tehdä uutta tilausta.

2.6 Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on tehtävä kohtuullisessa ajassa kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Kuluttajan tulee havaita virhe kohtuullisessa ajassa.

2.7 Selvissä hintavirhetapauksissa Fimeko Oy voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi jos 400 euron kameraa erehdyksen vuoksi myydään 40 eurolla.

3. Toimitus

3.1 Fimeko Oy toimittaa tuotteitaan asiakkailleen yleensä 1-2 päivän käsittelyajalla. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esim. Postnord kuljettaa paketit yleensä 1-2 päivässä perille. Voit tarkistaa arvion toimitusajasta Postnordin laskurin avulla. Pyrimme ilmoitamaan jos tuotteen käsittelyaika on enemmän kuin 7 päivää. Osalla erikoistilaus- tai uutuustuotteita on pidempi toimitusaika.

3.2 Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty. Mikäli kuluttaja ei halua noutaa tai lunastaa tilaustaan noutopisteestä tai myymälästä, on suositeltavaa että hän kuitenkin ilmoittaa siitä Fimekoon tai paikalliseen noutopisteeseen. Tilauksen peruutukset suositellaan tehtäväksi webin kautta käyttäen asiakkaan tilauksen hallintaa.

3.3 Tavaran kuljetuksen aikana Fimekosta asiakkaalle on Fimeko Oy vastuussa mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Tavaran kuljetuksen aikana asiakkaalta Fimekoon on asiakas tai Postnord vastuussa mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana. Kuluttajakaupassa vastuu tavaran vahingoittumisesta on Fimeko Oy:llä kaikissa tapauksissa.

3.4 Jos lähetät tavaraa meille päin, esim. takuuhuoltoon tai tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja Postnordin kuittikopio/seurantanumero.

3.5 Yhden tuotteen huono saatavuus ei velvoita Fimeko Oy:ta varaamaan muita samassa tilauksessa olevia tuotteita. Edellytämme että tilauksessa heti saatavilla olevat tuotteet pitää voida toimittaa kuluttajalla viimeistään kolmen viikon kuluttua tilauksesta ja kuluttajan täytyy hyväksyä huonosti saatavilla olevan tuotteen jälkitoimitus tai tuotteen tilauksen peruuttaminen. 

4. Maksuehdot

4.1 Toimitus tapahtuu kuluttajille pankki- tai luottokortilla tai tilauksen voi maksaa Nordean, Sammon tai Osuuspankin verkkomaksuilla tai etukäteen tilillemme (tilisiirto tilille etukäteen). Lisäksi noutona käy meille myös käteinen, suomalaiset pankkikortit, Mastercard, Visa ja Diners-luottokortit. Emme maksa korkoa etukäteen maksettujen tilausten rahoille.

4.2 Yrityksillä, kunnilla ja valtiolla on mahdollisuus ostaa laskulla. Kunnille, valtiolle, oppilaitoksille ja isoille yrityksille myymme suoraan laskulla (14 tai 30 pv netto). Pienemmät yritykset (alle 10 työntekijää tai tase alle miljoona) saavat aluksi 7 päivää netto, myöhemmin 14 päivää. Muille yrityksille ja toiminimille aluksi ennakkomaksulla/käteisellä ja myöhemmin vasta vakiintuneen kauppasuhteen myötä laskulla.

4.3 Laskulla myymisen ehtona on aina, että yrityksestä on toimitettu tuorein tuloslaskelma ja tase joko Patentti- ja rekisterihallitukseen tai meille suoraan sähköpostitse: fimeko@fimeko.fi. Yksityishenkilöille aina ennakkomaksulla, käteisellä tai pankki- tai luottokortilla.

4.4 Laskutusasiakkaaksi ei tarvitse hakea erikseen, varmistamme luottotiedot aina jokaisen tilauksen yhteydessä.

4.6 Faxaamalla meille yllä määritellyt tiedot heti tilauksen jättämisen jälkeen varmistat tilauksen nopean käsittelyn.

4.7 Etukäteen tai verkkomaksulla maksettaessa edellytämme tilauksen maksamista heti. Maksamattomat tilaukset peruutetaan.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

JOUSTO on verkkokaupan mukavin maksutapa, jolla voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!

SveaWebPay


Lasku
SveaWebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat: Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.

Maksuehto on 14 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen tililuotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaana voit tehdä ostoksiasi tiliisi Svean sopimusasiakkailta.

Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Tililuoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli haluat hyödyntää tiliäsi sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luottosi maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee Sinun nostaa kuukausittaista lyhennyserää.

Vastaavasti, mikäli haluat pidentää maksuaikaasi, voit pienentää kuukausittaista lyhennyserääsi. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi.

Osamaksu

SveaWebpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla.

Saat kotiisi osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai tililuottosopimuksestamme, jonka löydät www.sveawebpay.fi/tiliehdot/. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Maksut luottokorteilla

 

Maksuja voi tehdä kaikilla Luottokunnan korteilla. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja toimittaa tuotteet ostajalle, sekä hoitaa kauppaan liittyvät lakisääteiset ja itse määrittelemänsä muut velvoitteet. Luottokunnan korteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard) tehtävissä maksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Ostolaskut Oy:n (2284303-3) välille, joka on maksun saaja ja Checkout -palvelun virallinen yhteistyökumppani, ja joka tilittää maksun myöhemmin kauppiaalle. Luottokunnan sopimuskumppani asiassa on Suomen Ostolaskut Oy.

 

5. Palautusoikeus

5.1 Meillä on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus postipaketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen (mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät, poislukien noutopäivä). Tuote palautettava tai vaihdettava viimeistään 14. päivää seuraavana arkipäivänä, eli jos 14. päivä on esimerkiksi lauantai, on tuote pistettävä postiin tai tuotava noutomyymälään viimeistään maanantaina. Esim. jos tilasit tuotteet 1.12, sait sen 12.12., on viimeinen palautuspäivä 27.12., joka on kumminkin pyhäpäivä, joten palautus tulee tehdä viimeistään 28.12. Tuotepalautukset perille asti tapahtuvat lähettäjän valitsemalla ja maksamalla tavalla.

5.2 Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.

5.3 Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Kuluttajalla on oikeus kokeilla tuotetta, mutta ei ottaa sitä käyttöön ilman palautusoikeuden menettämistä. Palautettava tuleekin olla myyntikelpoisessa kunnossa. Palautusoikeutta ei ole esim. avatuilla ohjelmistoilla, käytetyillä mustepatruunoilla, käyttöönotetuilla tuotteilla (esim. kannettava tietokone on otettu käyttöön), käytetyillä CD-R/RW levyillä tai millään muilla myyntikelvottomilla tai käytetyillä tuotteilla.

5.4 Yritysasiakkailla määrätyillä tuotteilla ei ole lainkaan palautus- tai tilauksen peruutusoikeutta (mm. avatut ohjelmistot, lisenssit, erikoistilaustuotteet).

5.6 Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä jolloin paketti on lunastettu tai noudettu noutopisteestä tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä jolloin paketti on lunastettu noutopisteestä, esimerkiksi noutopisteen kuitin avulla.

5.7 Jos poikkeustapauksessa hyväksymme myyntikelvottoman tuotteen tai muuten puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme omia kuluja vähintään 30% tuotteen hinnasta.

5.8 Tuotepalautukset aina:

a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä

b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.

c) Mukana takuu- ja palautuslomake täytettynä (tulee lähetyksen mukana).

d) Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

5.9 Emme lunasta maksamattomia, luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia) tai mitään lähetyksiä Matkahuollon kautta tai muun toimittajan välillä joka ei tuo palautusta/pakettia perille asti Fimekoon. Palautukset voi tehdä joko tuomalla tuotteen meille tai lähettämällä postin välityksellä.

5.10 Kun lähetät meille jotain, muista pehmustaa paketti hyvin, pakkaa tuote tarvittaessa antistaattisesti ja lähetä tarvittaessa särkyvänä. Suosittelemme vähintään 10 cm pehmustetta tuotteen ympärille, kovalevyille tai muille särkyville väh. 15 cm. Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapumisen ehjänä. Emme hyväksy tuotetteen palautusta, mikäli kuluttaja on jättänyt täysin noudattamatta palautuslomakkeessa olevia pakkausvinkkejä (esim. lähettänyt särkyvän kiintolevyn kirjeessä tai monitorin täysin ilman pehmusteita). Postin aiheuttama palautuksen särkyminen on myyjän eli Fimeko Oy:n vastuulla.

5.11 Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Viallisen tuotteen/osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu.

5.12 Puutteellisesti palautetut tai takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (katso ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

5.13 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

6. Takuu

6.1 Kaikilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen vähintään kuuden kuukauden takuu. Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus. Takuun antaja vastaa siitä että tuote toimii määräajan. Fimeko Oy:ssa takuu on yleensä 6-36 kuukauden pituinen.

6.2 Tarkan Fimeko Oy:n, maahantuojan tai valmistajan tarjoaman takuuajan näet tuotteen kohdalta hinnastosta tai ostokuitista.

6.3 Takuu-aika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päiväyksestä ja kestää määritellyn ajan kuukausina. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.

6.4 Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu Fimeko Oy:n velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.

6.5 Kaikki takuupalautukset testataan ensin ja suoritetaan odottaessa tai pikatakuuna vain lisämaksusta. Takuun edellytyksenä on laitteen tai osan käyttäminen valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Fimeko Oy voi vapautua takuuvastuuusta, jos saatamme todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta ostajan puolelta olevasta seikasta. Yhtälailla mikäli myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai huoltoliikkeen toimesta havaitaan että tuote on rikkoutunut asiakkaan huolimattomuudestan, on meillä oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.

6.6 Takuu ei kata tuotteen ylikellotusta tai virittämistä, ohjelmien, virusten tai sähkökatkojen aiheuttamia laitevahinkoja, ukkosvaurioita, tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaanlukien asiakkaan puolesta sattuneita asennusvirheitä tai fyysisiä tuotteen rikkoutumisia. Tuotteen virittämiseen luetaan mm. erilaisten tuotteen suorituskykyä nostavien laitteiden/lisävarusteiden käyttö, esim. prosessorin muu kuin tavanomainen jäähdytys. Tuotteiden kanssa saa käyttää vain valmistajan hyväksymiä lisäosia tai komponentteja.

6.7. Tuotetta tulee käyttää aina maadoitetussa pistorasiassa. Suosittelemme myös ukkosensuojaa sekä sähkö- että puhelinrasiaan.

6.8 Mikäli tuote on rikkoutunut jonkun kohdassa 6.5, 6.6 tai 6.7 mainitun seikan johdosta, tuote palautetaan asiakkaalle ja asiakkaalta veloitetaan kulloinkin voimassa oleva käsittelymaksu ja toimituskulut.

6.9 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

6.10 Emme lunasta maksamattomia, postiennakko- tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia tai takuukorjauksia) tai mitään lähetyksiä Matkahuollon kautta. Palautukset tai takuulähetykset tulee tehdä joko tuomalla tuote meille tai Postnordin kautta.

6.11 Tuotteet takuuhuoltoon aina:

a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna).

b) Mukana kopio kuitista, lähetteestä tai laskusta.

c) Mukana takuupalautuslomake täytettynä (tulee lähetyksen mukana tai löytyy webistä).

d) Lähetä takuukorjaukseen vain viallinen tuote, mukaan ei muita tuotteita, ei ohjekirjoja, ei kaapeleita.

6.12 Mikäli olet epävarma siitä, hoitaako Fimeko Oy tuotteen takuuasiat, suosittelemme ottamaan tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme (puh. 09-6962280, fax 09-69622828, huolto@fimeko.fi), ennenkuin palautat mitään. Joidenkin tuotteiden takuukorjaukset hoitaa suoraan maahantuoja tai virallinen huoltoliike.

6.13 Kun lähetät meille jotain, muista pehmustaa paketti hyvin, pakkaa tuote tarvittaessa antistaattisesti ja lähetä tarvittaessa särkyvänä. Suosittelemme vähintään 10 cm pehmustetta tuotteen ympärille, kovalevyille tai muille särkyville väh. 15 cm. Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapumisen ehjänä. Emme hyväksy tuotetteen palautusta, mikäli kuluttaja on jättänyt täysin noudattamatta palautuslomakkeessa olevia pakkausvinkkejä (esim. lähettänyt särkyvän kiintolevyn kirjeessä tai monitorin täysin ilman pehmusteita). Postin aiheuttama palautuksen särkyminen on myyjän eli Fimeko Oy:n vastuulla.

6.14 Aiheettomista palautuksista tai takuukorjauksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Palautus tai takuukorjaus on aiheeton mm. jos tuote on ehjä, ei takuu- tai palautusajan piirissä tai palautus/takuukorjauksen määritelmä ei muuten täyty (lue kohdat 6.1 - 6.16). Viallisen tuotteen/osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu.

6.15 Puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (kts. ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

6.16 Reilusti yli puolet takuukorjauksista on aiheettomia, suurimmassa osassa tuote ei ole rikki - lue laitteen käyttöohje.

6.17 Emme pääsääntöisesti hoida minkään tuotteen takuukorjausta odottaessa vaan tuotteen takuuhuolto hoidetaan kuluttajasuojalain määrittelemässä kohtuullisessa ajassa.

7. Toimitus- ja tuotetietovirheet, yhteensopivuusongelmat ja reklamaatiot

7.2 Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

7.3 Asiakkaalla on 14 päivän sisällä mahdollisuus saada korvausta laskeneesta hinnasta. Lähetä tällöin kirjallinen reklamaatio meille esim. sähköpostilla (reklamaatio@fimeko.fi) tai kirjeitse (Fimeko Oy, reklamaatiot, Lönnrotinkatu 31, 00180 Helsinki). Reklamaatio täytyy lähettää meille 14 päivän sisällä ostohetkestä (mukaanlukien pyhäpäivät ja viikonloput). Reklamaation mukana täytyy olla kopio ostoskuitista (myös sähköpostilla tullut versio kelpaa), kuitinnumero sekä asiakkaan tilinumero. Puutteellisesti tai myöhässä tehtyjä reklamaatioita ei käsitellä. Reklamaation käsittelyaika on yleensä 2-4 viikkoa. Reklamaation suuruus eli korvattavan summan pitää olla vähintään 17 euroa, sitä pienempiä reklamaatioita ei käsitellä.

7.4 Mahdolliset yhteensopivuusongelmat pitää ratkaista 14 päivän palautusajan/reklamaatioajan puitteissa ja kaupan purkuoikeus yhteensopivuusongelmien takia on rajoitettu samaan 14 päivään. Tämän jälkeen takuu ei kata tuotteiden (meiltä tai muualta ostettujen) välisiä yhteensopivuusongelmia, eikä kauppaa voi yhteensopivuusongelmien takia purkaa.

7.5. Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla, kirjeitse tai faxilla). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla myöhemmin jälkikäteen vaikea tarkistaa tai varmentaa.

Lähetä palautetta tai kysymyksiä sähköpostilla - info@fimeko.fi